Fastighetsservice & Felanmälan
Här hittar du kontaktuppgifter om du har frågor eller problem som gäller ditt boende.
Felanmälan
Om det är fel på något i din lägenhet, huset eller mobilitetstjänsterna gör du en felanmälan via den digitala plattformen Din Hyresvärd.
För att göra en felanmälan behöver du ett konto på Din Hyresvärd, klicka här för att registrera dig. Din aktiveringskod hittar du på din hyresavi.
Beskriv ditt problem så utförligt som möjligt och bifoga gärna foton så är det lättare för oss att bedöma situationen och det går snabbare att avgöra rimlig åtgärd.
Mer info om hur du registrerar ett konto finns här.
Kvällar och helger – fastighetsjour
Fastighetsjour och störningsjour sköts av Svensk säkerhet.
Dit kan du ringa för akuta fel i lägenheten mellan kl 18.00-08.00 på vardagar och dygnet runt på helger. Med akuta fel menas t.ex. en vattenläcka, elfel eller om du upplever störningar.
Störning är något som gör dina grannar otrygga eller visar att du inte tar hänsyn till varken din bostad eller dina grannar. Det handlar inte om att någon spelar hög musik en gång eller att barn springer över golvet i en lägenhet. Störningsjouren gör en bedömning av ärendet när du ringer och de kan guida dig rätt när du ringer. Grund för bedömningen är hyreslagstiftningen och hyresvärdens hyresvillkor.
Om du ringer fastighetsjouren/störningsjouren och fallet bedöms som icke akut/överflödigt kommer vi att debitera kostnaden för utryckning på dig.
Tel: 010-207 85 85
Om brott pågår ska du ringa polisen, 114 114 eller 112.
Administrativa frågor
Om du har frågor som rör det administrativa, som hyresfrågor, betalning, uppsägning av hyresavtal, lägenhetsbyte, andrahandsuthyrning eller dylikt kontaktar du: